Na co zapomínáme při uvolňování bolesti

30.11.2017

Bolesti "za krkem". Jsou běžným stavem a dříve, nebo později zažije nějakou formu bolesti každý. Důvodů vzniku může být celá řada, jako např. nevhodné sezení u počítače v práci, nebo dlouhodobé stání, či přetížení atp.

Než začneme řešit problém, je třeba říci si, že ne každé bolení je z důvodu vzniklých dysbalancí někde na těle. Pak může dojít k tomu, že bolesti odezní samy od sebe. Druhá kategorie je vracející se bolest, nebo bolest, která přetrvává. Zde je třeba již poslouchat své tělo. Snaží se nám totiž napovědět, že nějaká aktivita a tím myslím dlouhodobá aktivita je nevhodná pro naši posturu a život.

Podívejme se například na protažení krku.

Mnozí si v takovém případě protáhnou strany krku a zadní stranu krku, nebo sami sobě promáčknou bolestivé místo a případně zajdou na masáž. Což je naprosto v pořádku.

Velmi často je ale zapomínáno na to, že máme i svaly na přední straně krku a ty nám při zkrácení táhnou hlavu vpřed. Ve spolupráci se zkrácenými horními vlákny trapézového svalu pak může vzniknout nepříjemné pnutí, až bolesti za krkem, či dokonce bolest hlavy.

Jestliže přeskočím pasáž, kterou naprostá většina zná a tou je protažení zadní strany krku a boku krku, dostaneme se na jeho přední stranu. Kdo protahuje? ...

Na videu je vidět, jak jednoduše protáhnout i přední stranu krku ve dvou snadných cvicích. Po provedení ucítíte jistě volnější pohyb a lepší komfort pohybu, nebo držení.

Když se pak budeme chtít podívat komplexně na to, proč nás trápí nějaká bolest, můžeme původce najít na zcela jiném místě. Proto dělám to, co dělám a tím je edukace formou workshopů, přednášek, nebo cvičení přímo na pracovištích.


Michal Hatony

Osobní a skupinový trenér, trenér pro Vaši kancelář

g