Ruka v prknu a střeše

30.10.2017

Prkno nebo střecha, ať cvičí člověk jakýkoliv systém, tak se dříve nebo později do jedné z těchto pozic dostane.

Občas se při této pozici stane, že zabolí, nebo přímo bolí v rameni. Než se však dostaví panika a zběsilý běh k lékaři pro radu a poté k fyzioterapeutovi, je potřeba sáhnout si do svědomí a podívat se na pozici rukou. Často totiž postačí jen drobné poziční korekce. Jaké faktory často pomohu.


1. Položené ruce na zemi: Tlak do země má být aktivní z dlaní je vhodné udělat mělké misky otočené dnem vzhůru a tlak vykonávat i konečky prstů.  


2. Pozice loktů: Často potkávám lokty směřující ven od těla - tady bývá asi největší trable. Velmi vhodné je otočit lokty směrem k hýždím tak, aby kloubní jamka mířila vpřed. Ruku v lokti mírně pokrčit a je to. Vyzkoušeno? ... Lepší?


3. Pozice ramene: Pozor na propadání se do ramen. Po celou dobu cviku je třeba silou se odtlačovat směrem nahoru. 

4. Hypermobilita: Stejně tak, jak všeobecné rady říkají nepropínat končetinu až do maximálního rozsahu tak tady, stejně, jako v bodě dva to platí také a dokonce dvojnásob. Takže toto prostě nedělat!! Raději trochu pokrčit. Pozice bude těžší, ale o to správnější. A o to přeci jde :-) 

5. Vertikála: Když začínáme a nezkoušíme ladit úhly (přitížení změnou pozice rukou), tak platí jednoduché pravidlo - rameno a zápěstí jsou v jedné vertikále. Raka tedy bude +- kolmo k zemi :-) 

Nepomohlo? ... Panika je na místě a honem k lékaři!!
Pomohlo? Skvělé!! :-)

Ať se skvěle cvičí a žije přátelé